Basketbolun devam eden aksiyonu ve yayın içi duraklamaların — bir diğer deyişle reklam arasına yol açmayan oyun arası — eksikliği, canlı yayında bilgi alma şanslarını, mesela futbola, oyunlar arasında çok daha fazla boşluğun bulunduğu bir spora oranla daha da nadir kılar.
Cassidy Hubarth’ın ESPN’de saha kenarı muhabirliğine geçişi, Burke’in yorumculuğa başlamasıyla aynı zamana rastlıyor ve ikili, Burke kabindeyken ve Hubbarth da saha kenarı görevindeyken düzenli olarak aynı yayın takımında çalışıyorlar. Hal böyle olunca da Hubbarth, rolünde dayanağını bulmasına yardımcı olmasında Burke’e paye veriyor ve yayına etki anlamında iyi ve kötü geceler geçirmeye dair benzer bir bakış açısına sahipler.
“Bu bir dans, adamım.” dedi Hubbarth. “Yani şöyle, bazen 10 tam puan alırız bazen de ilk geceden eleniriz. Yayın içinde bir ana dahil olabilmem için kabinde bir konu açarlar ve ben de ‘Bende bununla ilgili başka bilgiler var.’ derim ve ardından bazı aksiyonlar olur ve mesela bir serbest atışa kadar beklememiz gerekir ve o an geçer. Dolayısıyla bu zor. Çok fazla hazırlık yapıyorsunuz ve aslında yapımcıyla, kabinle çalışmak zorundasınız ve düşüncelerimin aktarmam için organize olduğundan emin olmalıyım ki aksiyonun akışını mahvetmeyeyim. Zira maçları izlediğimde, bazen [yayında] uzun bir hikâyenin devam etmesini ve maçta yaşananlarla uyumlu olmamasını sevmiyorum. Bunlar, bu [bilgiyi] yedirmemin en iyi zamanı hangisidir diye düşünürken aklımda olan şeyler.”
Saha kenarı muhabirleri bir maç sırasında bir sürü faktörün, en dikkat çekeni olarak da maçın kendisinde neler olduğunun insafındadır, bu nedenle fazla hazırlıklı olmak işin bir gerekliliğidir. Oyun sırasında bir hikâyeyi aktaracağın 20 ilâ 30 saniyelik boşlukları bulmanın ne kadar zor olduğu göz önüne alınırsa çeşitli konularda bir şeyler hazır etmek zorundasınız, zira yıldız oyuncu o spesifik maçın en büyük hikayesi olmayabilir. Bu da izleyiciye maç sırasında ilginç şeyler önermek için kadronun derinlerine inebilmek kritik önemde demek.
Bunun ötesinde, Burke’ün de not ettiği gibi, bir saha kenarı muhabirinin ne kadar iş yapabileceğine etki eden diğer sahne arkası faktörler var, bu da sabrı iş sırasında daha da önemli bir erdem kılıyor.
“Hikayelerini o gece ilerletmekle özel olarak ilgilendiğiniz oyuncular harika bir gece geçirmeyebilir. Yani bir fırsatınız olmayabilir zira onlar sohbetin bir parçası olmazlar.” dedi Burke. “Bir maçın içinde çok fazla rastlantısal olay vardır. Ayrıca, yapımcınızın ve çalıştığınız kanalın felsefesi nedir? Sizden basitçe sporcuyu kişileştirmenizi mi isterler, yoksa saha kenarı muhabirinin daha çok basketbol merkezli hikayeler üretmesi onlar için uygun mu? Spiker ve yorumcu, saha kenarı muhabirini yayına nasıl katar? Yayını etkileme kabiliyetine katkıda bulunan çok fazla değişken var. Ve birçok gece sabırlı olup röportajlar sırasında fırsatların ayağınıza geleceğini bilmek zorundasınız. İlk ve üçüncü çeyreklerin ardından, maç sonunda, ESPN’deyseniz SportsCenter veya Countdown’da yeriniz her zaman olacak. Bu, bir yayına canlı aksiyon sırasında yaklaşık 20 saniyede etki etmeye çalışmanız anlamında, çok zorlayıcı bir iş. Başarması her zaman en kolay şey değil.”